Monday, October 06, 2008

055 與子偕行歌



與子偕行

與我攜手
永恒共赴
靠我信我
緊握相扶

愛乃心曲
和諧完美
彼此相愛
共結連理

無憂無懼
與子永偕
仰首舉目
唯主是賴

與我同行
共渡此生
進退與共
愛是永恒

譯文:田延昆
這原是一首英文詩,小兒嘉禾婚禮時用的。我非常喜歡,因此把它翻譯成上面一首四言詩。今年十二月是好友志慧兄嫂的乖女巧怡結婚之喜,特書之以賀。下面是該詩原文:
Walk hand in hand
Walk hand in hand with me
Through all eternity.
Have faith, believe in me,
Give me your hand.
Love is a symphony
Of perfect harmony.
When lovers such as we
Walk hand in hand.
Be not afraid,
For I am with you all the while.
So lift your head up high
And look towards the sky.
Walk hand in hand with me,
This is our destiny.
Walk hand in hand.
Walk with me.
Music by Johnny Cowell Words by Tony Martin

No comments: